W Przedszkolu w Trzcianie język angielski prowadzony jest w trzech grupach przedszkolnych, w Słoneczkach, Smerfach i w grupie Tygrysów.
Koncepcja nauki języka angielskiego realizowana jest w oparciu o program: Multisensoryczna nauka języka angielskiego. Program nauczania języka angielskiego dla dzieci 3-6 lat.
Dzieci pracują na Kartach Pracy: I love BOO poziom A dzieci 4-letnie i poziom B dzieci 5-cio letnie. Jest to 4-poziomowy kurs językowy przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym w pełni zgodny z nowa podstawą programową.
Celem kursu jest rozbudzenie świadomości językowej oraz zaznajomienie dzieci ze słownictwem oraz popularnymi wyrażeniami w języku angielskim. Bohaterami kursu jest stworek Boo oraz elfy Max i Lily.
Kurs składa się z 8 rozdziałów tematycznych, których zakres obejmuje słownictwo związane m. in. z kolorami, liczbami, zwierzętami, jedzeniem, rodziną.
Nauczanie języka angielskiego przebiega etapami:
- Rozgrzewka językowa
- Prezentacja nowego materiału
- Praca z Kartami Pracy.
- Ćwiczenia utrwalające
- Zakończenie zajęć.
Kurs I love Boo zawiera szeroką gamę atrakcyjnych i stymulujących kreatywność dzieci komponentów: historyjki obrazkowe, piosenki, Vocabulary Flash- krótkie nagrania prezentujące słownictwo nagrane na rytmicznym podkładzie. Realizowane treści wiązane są z konkretnymi przedmiotami i sytuacjami. Dzieci uczą się zwrotów i wyrażeń, które mogą natychmiast wykorzystać. Nauczycielka wielokrotnie powtarza nauczane zwroty z dziećmi stosując różnorodne formy i metody pracy werbalne i niewerbalne np.: rap, mini łańcuszek pytań i odpowiedzi, zabawy typu: Simon says, What is missing, scenki dramowe, flascards, praca w kartach Pracy, wyliczanki, piosenki, wiersze, pokaz ciałem czy gestem.
Przedszkolaki pracują z kartami Pracy, z Wyprawką oraz z mini flash cards, które po zakończeniu zajęć mogą stanowić atrakcyjny element zabaw językowych w domu z rodzicami. Dzieci uczestniczą również w zabawach z kostką multisensoryczną rozwijając w ten sposób wszystkie zmysły.
W pracy z przedszkolakami niezbędna jest naprzemienność i różnorodność aktywności, która jest realizowana poprzez gry i zabawy ruchowe, piosenki, kolorowanie obrazków czy naklejanki. Zajęcia tak są planowane, aby dominowała w nich zabawa językowa a także wykorzystanie metody TPR-Total Phisical Response- metoda reagowania całym ciałem.
Powtarzalne rytuały pojawiające się na zajęciach pomagają dzieciom poczuć się pewnie i utrwalają poprawne nawyki językowe. Zajęcia z języka angielskiego mają charakter zabawy i każdy postęp u dziecka jest dostrzegany oraz nagradzany pochwałami nauczyciela.
Barbara Czernicka
Zapraszamy do galerii zdjęć: