Godzina |
Zajęcia |
---|---|
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, zabawy integracyjne, aranżowanie otwartych sytuacji dydaktyczno - wychowawczych, pozostawienie dzieciom wyboru i inicjatywy. inspirowanie do swobodnej działalności. Obserwacje pedagogiczne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy skoczne ze śpiewam. |
8.00 - 8.20 |
Zabawy integrujące ze śpiewem przy muzyce. Zestaw ćwiczeń porannych. Przejście w sposób uporządkowany ze swobodnej dowolne zabawy do czynności i zabaw grupowych. |
8.20 - 8.30 |
Czynności porządkowe i higieniczne przed śniadaniem. |
8.15 - 8.30 |
Czynności porządkowe oraz higieniczne przed śniadaniem. |
8.30 - 9.00 |
Śniadanie - wyrabianie nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania przy stole. Kształtowanie zachowań prozdrowotnych. |
9.00 - 10.00 |
Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literatura. |
10.00 - 10.50 |
Zabawy swobodne odejmowane z inicjatywy dzieci. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Przebywanie na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane w małych grupach przy niewielkim udziale nauczyciela, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z cała grpą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. |
10.50 - 11.00 |
Kontakt z literatura. Kształtowanie nawyków porządkowo - higienicznych - przygotowanie do obiadu. |
11.00 - 11.30 |
Obiad - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenia umiejętności posługiwania się sztućcami. |
11.30 - 11.45 |
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej. |
11.45 - 12.35 |
Zabawy dydaktyczne. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką muzykąi literaturą |
12.35 - 12.45 |
Czynności higieniczno - porządkowe. Przygotowanie do obiadu - kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych |
12.45 - 13.00 |
Obiad - zupa, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
13.00 - 16.00 |
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu.Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka.Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci. Realizacja projektów i programów edukacyjnych. Praca indywidualna z dziećmi. Zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej. Realizacja ogólnopolskich projektów edukacyjnych. |