1. Który żywioł jest najważniejszy?Grudzień, śnieg, jarzębina
  • Rozwijanie mowy; zapoznanie z ogniem jako żywiołem i jego rolą w życiu człowieka.
  • Zapoznanie z wodą jako żywiołem i jej rolą w życiu człowieka; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały; zapoznanie z ziemią jako żywiołem i jej rolą w życiu człowieka.
  • Zapoznanie z powietrzem jako żywiołem i jego rolą w życiu człowieka; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Ekspresja twórcza; podsumowanie wiedzy dotyczącej żywiołów.

  1. Co cieszy Mikołaja?
  • Rozwijanie mowy, poznanie postaci Świętego Mikołaja; budzenie zainteresowania literami.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7, poznawanie tradycji mikołajkowych; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności działania w skupieniu; rozwijanie mowy, poznanie zawodu górnika.
  • Rozwijanie postawy prospołecznej; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. O czym w święta każdy z nas pamięta?
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Utrwalanie zapisu cyfrowego liczb 0–7, doskonalenie umiejętności składania życzeń; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie mowy, poznawanie wybranych tradycji bożonarodzeniowych.
  • Rozwijanie postawy badawczej; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. Jakie sporty uprawia Pani Zima?
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia, poznawanie oznak zimy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie inwencji twórczej; rozwijanie mowy, poznawanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych.
  • Rozwijanie postawy badawczej; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. W świecie zabawek
  • Rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie myślenia twórczego.
  • Rozwijanie aktywności badawczej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Ilustrowanie piosenki ruchem.
  • Poznanie zabawek dzieci z innych krajów.
  • Rozwijanie umiejętności układania klocków w rzędach i w szeregach.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie myślenia logicznego.

Święty MIkołajPIOSENKI:

„Nasz Mikołaj Święty”

Siwa broda, duży brzuch,
czerwone ubranie.
Kto to taki? Czy już wiesz
kto prowadzi sanie?

Ref. To Mikołaj jedzie tu,
pędzi mleczną drogą.
Wszystkie dzieci się go już
doczekać nie mogą. 2x

Wielki worek dźwiga on,
dzwonkiem głośno dzwoni.
Kto to taki? Czy już wiesz
kto po niebie goni?

Ref. To Mikołaj jedzie tu,
pędzi mleczną drogą.
Wszystkie dzieci się go już
doczekać nie mogą. 2x

„Była noc”

Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.

Ref. Dokąd idziesz Panienko?
Taka krucha, jak szkiełko
Do Betlejem Panienka szła.

Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.

Ref. Szła przez ciemność, zawieje
Niosła ludziom nadzieję
Świt nowego, lepszego dnia.


WIERSZE

„Zima”

Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały.

Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu

Choinka z prezentamiChoinka

Jak najjaśniej świeć choinko
Małym córkom,
Małym synkom,
Dużym tatom,
Mamom bliskim,
Świeć choinko, świeć nam wszystkim!