- Jaka pogoda jest w marcu?
- zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
- określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny,
- zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,
- poznawanie właściwości wody,
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
- wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch,
- rozwijanie sprawności rachunkowych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej,
- Z czego to jest zrobione?
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych,
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa,
- zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka,
- poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- Poznajemy zwierzęta
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie: sprawności manualnej, sprawności fizycznej,
- Czego potrzebują zwierzęta?
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt,
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi,
- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole,
- rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego,
- wzbogacenie wiadomości na temat psa,
- rozwijanie myślenia logicznego
PIOSENKI I WIERSZE
Wiosna jest już blisko
1. Kwitną śliczne kwiaty,
powracają ptaki,
by powitać gościa.
Wiecie, kto to taki?
Ref.: Wiosna jest już blisko,
więc się bardzo cieszą dzieci.
W zieleni wszystko, (bis)
drzewa w pąkach, słońce świeci.
Ach.
2. W polu sieją ziarno,
przy pięknej pogodzie,
a ja grabię grządki
w zielonym ogrodzie.
Ref.: Wiosna...
Skacze zając
1. Skacze zając: kic, kic, kic
pomiędzy drzewami.
Pobaw się, pobaw się dziś,
zajączku, z nami
2. Skaczą dzieci: hop, hop, hop,
skaczą jak zające.
Wszyscy dziś bawią się
wesoło na łące.
Rymowanka
Wiosna już nadchodzi,
oj, tak, tak, oj, tak, tak.
W naszym ogródeczku
widać wiosny znak, wiosny znak
Wyliczanka
Tańczy małpa na drucie,
ma zielone papucie
i czerwoną sukienkę,
z małpiszonem pod rękę.
Wyliczanka Krasnoludki /B. Forma/
Patrzcie, idą krasnoludki.
Wszystkie mają piękne butki.
Tupią głośno: tup, tup, tup
jeden but, drugi but.
Kiedy bardzo są zmęczone,
każdy idzie w inną stronę.