1. Uśmiechnięte słoneczkoJaka pogoda jest w marcu?
    • zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
    • określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
    • kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody,
    • rozwijanie umiejętności matematycznych,
    • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
    • rozwijanie poczucia rytmu,

  2. Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
    • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny,
    • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,
    • poznawanie właściwości wody,
    • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
    • wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch,
    • rozwijanie sprawności rachunkowych,
    • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej,

  3. Z czego to jest zrobione?
    • budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych,
    • zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa,
    • zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka,
    • poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów,
    • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  4. Poznajemy zwierzęta
    • rozwijanie mowy i myślenia,
    • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
    • rozwijanie umiejętności liczenia,
    • umuzykalnianie dzieci,
    • rozwijanie: sprawności manualnej, sprawności fizycznej,

  5. Czego potrzebują zwierzęta?
    • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt,
    • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi,
    • zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole,
    • rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego,
    • wzbogacenie wiadomości na temat psa,
    • rozwijanie myślenia logicznego

Rysunek dziewczynka i chłopczyk, kwiatki, biedronkaPIOSENKI I WIERSZE

Wiosna jest już blisko

1. Kwitną śliczne kwiaty,
powracają ptaki,
by powitać gościa.
Wiecie, kto to taki?

Ref.: Wiosna jest już blisko,
więc się bardzo cieszą dzieci.
W zieleni wszystko, (bis)
drzewa w pąkach, słońce świeci.
Ach.

2. W polu sieją ziarno,
przy pięknej pogodzie,
a ja grabię grządki
w zielonym ogrodzie.

Ref.: Wiosna...

Skacze zając

1. Skacze zając: kic, kic, kic
pomiędzy drzewami.
Pobaw się, pobaw się dziś,
zajączku, z nami

2. Skaczą dzieci: hop, hop, hop,
skaczą jak zające.
Wszyscy dziś bawią się
wesoło na łące.

Rymowanka

Wiosna już nadchodzi,
oj, tak, tak, oj, tak, tak.
W naszym ogródeczku
widać wiosny znak, wiosny znak

Wyliczanka

Tańczy małpa na drucie,
ma zielone papucie
i czerwoną sukienkę,
z małpiszonem pod rękę.

Kolorowa łąka ze zwierzętami domowymi, domekWyliczanka Krasnoludki /B. Forma/

Patrzcie, idą krasnoludki.
Wszystkie mają piękne butki.
Tupią głośno: tup, tup, tup
jeden but, drugi but.
Kiedy bardzo są zmęczone,
każdy idzie w inną stronę.