Chłopiec z jesiennym liściemJAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?

  • Rozwijanie mowy, kształtowanie nawyków prozdrowotnych; budzenie zainteresowania literami.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 1, poznanie zawodu lekarza; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach; rozwijanie mowy, kształtowanie postawy prozdrowotnej.
  • Poznawanie cech kwadratu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy, ćwiczenie pamięci długotrwałej.

KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?

  • Rozwijanie mowy, poznawanie roli nauczyciela; budzenie zainteresowania literami.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 2, poznawanie zawodu nauczyciela; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych; rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie kompetencji twórczych; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Ćwiczenie pamięci, rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.

W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIENNY WIATR?

  • Rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubrań do pogody; budzenie zainteresowania literami.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3, rozwijanie wiedzy na temat zdrowia; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa i dynamiki muzyki; rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat pojazdów wodnych.
  • Budzenie zainteresowań technicznych, rozwijanie kompetencji emocjonalnych; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy.

JAKI PLAN NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?

  • Rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt; budzenie zainteresowania literami.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4, poznawanie ekosystemu leśnego; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej; rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat ptaków.
  • Rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie wiedzy przyrodniczej; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy.

Piosenki:

„Przeziębiona Jesień”

1. Wyszła Jesień na spacerek, kiedy wiało,
    Zaszło słonko i się nagle rozpadało,
    Więc wróciła bardzo mokra i zmęczona,
    Pewnie będzie już od jutra przeziębiona.

Ref.: Przez to grzybki są zmartwione,
Bo powinny być już w lesie posadzone.
Listki tak się zasmuciły,
Spadły z drzewa, wisieć już nie miały siły.

2. Wczesnym rankiem wyszła Jesień do doktora
    I żaliła się, że pewnie będzie chora,
    A pan doktor jej zalecił witaminy
    I przez tydzień nie wychodzić spod pierzyn

Jesienna droga w lesie, złote liścieHula, hula, hula wiatr

  1. Hula, hula, hula, hula, (wirek)
    hula wiatr. Hula wiatr, hula wiatr. (ręce w L, P L)
    I jesienne opowieści (wirek)
    niesie w świat. Niesie w świat, niesie w świat. (rozglądamy się w P,L,P)
  1. Hula, hula, hula, hula, (obrót dookoła, z lekko uniesionymi rękami)
    hula wiatr. Hula wiatr, hula wiatr. (ręce w L, P L)
    I jesienne opowieści (obrót)
    niesie w świat. Niesie w świat, niesie w świat. (rozglądamy się w P,L,P)
  1. Hula, hula, hula, hula, (młynek w parach)
    hula wiatr. Hula wiatr, hula wiatr. (ręce w L, P L)
    I jesienne opowieści (młynek w parach)
    niesie w świat. Niesie w świat, niesie w świat.(rozglądamy się w P,L,P

Wiersze:

Jeż w jesiennych liściach„Jeż”

Na rowerze jedzie jeż
Ty go widzisz i ja tez!
Jeśli umiesz tak jak jeż,
Na rowerze pojedź też.
Raz, dwa, trzy,
Razem z jeżem jedziesz ty!

„Wiewióreczka” – zabawa paluszkowa

Wiewióreczka mała,
Kamyczek spotkała.
Wiewióreczka mała,
Patyczek spotkała.
Wiewióreczka mała,
Robaczka spotkała
Wiewióreczka mała,
Szyszkę spotkała.
Wiewióreczka mała,
Orzeszka spotkała.
Kamyczek poklepała,
Patyczek podrapała,
Robaczka uściskała,
Szyszkę pogłaskała,
 A orzeszka zabrać chciała!

Jesienne liście„Listki”

Wietrzyk chodzi po ogródku
Strąca złote liście.
Wietrzyk gra, a one tańczą
Raźno zamaszyście.
Szur – szur – szur.
Lecą, lecą liście z drzewa
Żółte i czerwone.
Kręcą, kręcą się w powietrzu
W tą i w tamtą stronę.
Szur – szur – szur.