Bazie
  1. Z czego to jest zrobione?
  • co można stworzyć z gliny?
  • jak wygląda proces powstawania chleba?
  • rozwijanie myślenia logicznego
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera
  • poznawanie pochodzenia wełny
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru
  • doskonalenie kompetencji w zakresie matematyki i logicznego myślenia

  1. Zielnik na parapecie.
  • poszerzenie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin
  • hodowanie wybranych roślin na parapecie
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych, podlewanie roślin
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • doskonalenie kompetencji w zakresie matematyki i logicznego myślenia

  1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla przedwiośnia
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenia aparatu mowy
  • zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • obserwacje przyrodnicze
  • rozwijanie sprawności ruchowej

  1. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
  • oznaki wiosny
  • poznanie wybranych ptaków wędrownych
  • zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny
  • wiosenne pierwsze kwiaty
  • zabawy muzyczno-ruchowe

  1. O czym marzą zwierzęta?
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu
  • poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
  • rola zwierząt w życiu człowieka
  • budzenie zainteresowania literami
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej
  • rozwijanie sprawności ruchowej

Piosenki:

Uśmiechnięte słoneczko„MARCOWE PRZEWROTY”

Marcowa pogoda to same przewroty
Bo marzec lubi żarciki i psoty.
A to deszczyk
kap, kap, kap.
A to wietrzyk – uuu.
A to śnieżek – ciap, ciap, ciap.
A to burza – buu.
A jak się marzec zmęczy
Jak się bardzo zmęczy
To błyśnie siedmioma kolorami tęczy.

Ktoś musi pilnować
Tego łobuziaka
Pogoda pry nim
Jest kapryśna wciąż taka.
Biegnie wiosna
Tup, tup, tup

Pośród pierwszych burz.
Przestań psocić! Mówi mu
Przestać psocić już!
Lecz marzec mówi wiośnie,
Że mu psot nie szkoda,
Dlatego jest w marcu
Jak z garnka pogoda.

Kobieta jako wiosna”PANI WIOSNA”

Pani wiosna przyszła w kwiecistej sukience,
W tym sezonie modne fiołki i kaczeńce.
Z żółtych tulipanów ma na włosach wianek
W dłoniach trzyma bukiet z liliowych sasanek.

Ref.
Idzie wiosna uśmiechnięta
Polem, lasem, łąką, drogą.
Szumią drzewa, szumią trawy
Piosenkę zieloną.

Na gałęziach wierzby budzą się już kotki,
A w ogródku kwitną krokusy, pierwiosnki.
Białe przebiśniegi rozchylają płatki,
Na rabatach kwitną kolorowe bratki.

Ref.
Idzie wiosna….

Ptaki wyśpiewują najpiękniejsze trele,
A nad łąką tańczą motyle i trzmiele.
Jak to dobrze, ze już wiosna piękna, miła,
Po tak długiej zimie do nas znów wróciła.

Ref.

Idzie wiosna….

WIERSZE:

„Jak smakuje wiosna”

Przyszła do nas Pani wiosna
Mnóstwo smaków nam przyniosła.
Świeże, pyszne i pachnące
Szybko w brzuszkach znikające.
Marchew, szczypior i sałata
To witamin pełna chata.
Chrupie mama – chrup, chrup, chrup!
Chrupie tata- chrup, chrup, chrup!
Pysznych smaków mamy w bród!
Patrz ogórek, pomidorek
Zaraz dobry mam humorek!
A ta mała różowa kuleczka
To jest przecież rzodkieweczka.
Chrupie siostra, chrupie brat
Ale uczta to nam w smak!
Wszystko razem pokroimy
Do twarożku- hyc wrzucimy
Potem szybko na kromeczkę
I zjadamy kanapeczkę.

„Deszczyk pada” B. Szelągowska

Deszczyk pada: kap, kap, kap
Krople wody teraz łap!
Wejdź w kaloszach do kałuży,
Bo kaloszom woda służy!
Woda chlupie : chlup, chlup, chlup.
Chcesz to jeszcze raz to zrób.

Kwiatki„Nadeszła wiosna” B. Formy

Spojrzał w okno mały Paweł
A w ogrodzie wiosna.
Świeżą trawę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
W parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
O śniegu, o chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni.
Gdy ogrzeje nimi ziemię
Świat się zazieleni.