- Co z czego jest zrobione.
- Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
- Rozwijanie myślenia logicznego; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie wyobraźni, przełamywanie bariery nieśmiałości; poznawanie sposobu otrzymywania sera.
- Poznanie pochodzenia wełny; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Poznawanie sposobu otrzymywania papieru; rozwijanie umiejętności plastycznych.
- O czym marzą zwierzęta.
- Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
- Ćwiczenie przeliczania; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej; zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu.
- Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie mowy; tworzenie projektu.
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy; zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi.
- Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Ćwiczenie umiejętności improwizacji ruchowych; poznanie wybranych ptaków wędrownych.
- Zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych; rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Wiosna, wiosna
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie aktywności badawczej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wyrabianie reakcji na zmiany tempa.
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów.
Wiersze
Wierszyki - masażystki
Zwierzęta
Miauczy kotek - miau,
miau Szczeka piesek - hau,
hau Gdacze kurka - ko,
ko Skacze żaba - hop, hop
Muczy krowa - mu,
mu Grucha gołąb - gru, gru
Kwacze kaczka - kwa, kwa
Kracze wrona - kra, kra
Gulga indyk - gul,gul
Płynie rybka - bul, bul
Przyszedł jeżyk - tup, tup
Wiewióreczka - chrup, chrup
Beczy baran - be, be
Meczy koza - me, me
Bocian robi - kle, kle
Chętnie jakąś żabcie zje!
CHAREZINSKA.PL
@SENSOMAMA_OLA
Zawitała do mnie Wiosna
Kolorowa i radosna
W pracach dzieci słonko świeci
I z daleka bociek leci
Miś zaprasza na wycieczkę
By poruszać się troszeczkę
Pisklak mały, żółty cały
Na świat patrzy oniemiały
W wodzie rybki już pływają
Też o Wiośnie rozprawiają
I wiosenna nowa moda
W swej odsłonie jest gotowa
Co tej wiosny ubrać mamy?
Patrzcie proszę, przedstawiamy!
Te bluzeczki kolorowe
Odblaskowe i tęczowe
Są na pewno hitem Wiosny
Ja już nastrój mam radosny!
PIOSENKI
„LEŚNE PORZADKI”
W lesie na polanie dziś ważne zebranie,
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Zbierają sikorki papierki i worki,
a maleńkie muszki, butelki i puszki
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Kosy pogwizdują i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!
ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - MY JESTEŚMY ŻABKI
1. My jesteśmy żabki,
Mamy cztery łapki,
Skaczemy po trawie,
Bocian nas nie złapie.
Ref. Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w bok,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w przód,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w tył,
Hop, hop, hop,
Skaczą ile sił.
2. My jesteśmy żabki,
Po to mamy łapki,
By popływać w stawie
I skakać po trawie.
Ref. Hop, hop, hop…