Napis marzec na kwiatkach
  1. Co z czego jest zrobione.
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Rozwijanie myślenia logicznego; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie wyobraźni, przełamywanie bariery nieśmiałości; poznawanie sposobu otrzymywania sera.
  • Poznanie pochodzenia wełny; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Poznawanie sposobu otrzymywania papieru; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. O czym marzą zwierzęta.
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Ćwiczenie przeliczania; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej; zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu.
  • Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; tworzenie projektu.

  1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy; zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi.
  • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
  • Rozwijanie mowy; budzenie zainteresowania literami.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Ćwiczenie umiejętności improwizacji ruchowych; poznanie wybranych ptaków wędrownych.
  • Zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych; rozwijanie umiejętności plastycznych.

  1. Wiosna, wiosna
  • Rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie aktywności badawczej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wyrabianie reakcji na zmiany tempa.
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów.

2023.03 zamierzenia tygrysy 02


Wiersze

Wierszyki - masażystki
Zwierzęta

Miauczy kotek - miau,
miau Szczeka piesek - hau,
hau Gdacze kurka - ko,
ko Skacze żaba - hop, hop

Muczy krowa - mu,
mu Grucha gołąb - gru, gru
Kwacze kaczka - kwa, kwa
Kracze wrona - kra, kra

Gulga indyk - gul,gul
Płynie rybka - bul, bul
Przyszedł jeżyk - tup, tup
Wiewióreczka - chrup, chrup

Beczy baran - be, be
Meczy koza - me, me
Bocian robi - kle, kle
Chętnie jakąś żabcie zje!

CHAREZINSKA.PL
@SENSOMAMA_OLA

Zawitała do mnie Wiosna

Kolorowa i radosna
W pracach dzieci słonko świeci
I z daleka bociek leci
Miś zaprasza na wycieczkę
By poruszać się troszeczkę

Pisklak mały, żółty cały
Na świat patrzy oniemiały
W wodzie rybki już pływają
Też o Wiośnie rozprawiają
I wiosenna nowa moda
W swej odsłonie jest gotowa

Co tej wiosny ubrać mamy?
Patrzcie proszę, przedstawiamy!
Te bluzeczki kolorowe
Odblaskowe i tęczowe
Są na pewno hitem Wiosny
Ja już nastrój mam radosny!

PIOSENKI

„LEŚNE PORZADKI”

W lesie na polanie dziś ważne zebranie,
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Zbierają sikorki papierki i worki,
a maleńkie muszki, butelki i puszki

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Kosy pogwizdują i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!

 

ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - MY JESTEŚMY ŻABKI

1. My jesteśmy żabki,
Mamy cztery łapki,
Skaczemy po trawie,
Bocian nas nie złapie.

Ref. Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w bok,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w przód,

Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w tył,
Hop, hop, hop,
Skaczą ile sił.

2. My jesteśmy żabki,
Po to mamy łapki,
By popływać w stawie
I skakać po trawie.

Ref. Hop, hop, hop…

rysunek chmurek i kwiatków