1. Baśnie, bajki bajeczki.
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni
  • wzbogacanie słownika dziecka
  • recytowanie zespołowo, indywidualnie poznanych wierszy
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni
  • zabawy w teatr, swobodne improwizacje słowne znanych utworów i wymyślanych przez dzieci
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
     
  1. Muzyka wokół nas.
  • dostrzeganie piękna muzyki
  • słuchanie utworów instrumentalnych
  • kształtowanie wrażliwości słuchowej, rozróżnianie instrumentów muzycznych oraz zabawy przy muzyce
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych
  • rozwijanie sprawności manualnych i grafomotoryki
     
  1. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
  • poznawanie wybranych planet układu słonecznego
  • słuchanie ciekawostek na ich temat
  • poznawanie zawodów związanych z kosmosem: kosmonauta, astronom
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika , wielkiego astronoma
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • interaktywne zabawy
     
  1. Mój wymarzony zawód.
  • poznanie różnego rodzaju zawodów
  • wzbogacanie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami
  • doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
  • usprawnianie rąk , rysowanie wzorów literopodobnych po śladzie i samodzielnie
  • zabawy interaktywne

„Bajkowe marzenia”

Są bajki i baśnie, cudowny świat
Gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat
To lubisz tak śnić do poduszki.

Ref. Tam możesz być kim tylko chcesz
I spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam , do bajkowych bram
Powiedzmy swoje marzenia.

Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz
To w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet, gdy złego coś się dzieje
To zaraz ktoś uśmiech znów doda!.

Bajkowy świat inny niż nasz
Wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam , do bajkowych bram
Powiedzmy swoje marzenia.

„Skaczące nutki”

Do przedszkola wpadły nutki
Wszystkie miały czarne butki
Czarne szelki i czapeczki
I skakały jak piłeczki.

Poprosiły o mieszkanie
W dużym czarnym fortepianie
I biegały i skakały po klawiszach
Czarno białych.    

Ref. Ta wysoko, tamta nisko
Ta z plecakiem, ta z walizką
Roztańczone nutki trzy : do, re, mi, do, re, mi.
Nawet na leżakowaniu

Przeszkadzały dzieciom w spaniu
I skakały po kocykach
W czarnych szelkach i bucikach.

Ref. a wysoko, tamta nisko……

Rymowanki:

Ręka lewa, ręka prawa
Tutaj głowę mamy
Prawa noga, lewa noga
Kolan dotykamy.

Oko lewe, oko prawe, między nimi nosek
Lewe ucho, prawe ucho, a tu mamy włosy
Prawą, lewą rękę ci podaję
I do tańca proszę.

Żeby było sprawiedliwie
Teraz podaj swoje imię.
Żeby było całkiem blisko
Teraz podaj mi nazwisko.

Dziecko dobrze wychowane
Słowa zna zaczarowane
I na co dzień je stosuje:
Proszę, przepraszam, dziękuję.

Ufoludki przybywają
Do zabawy zapraszają
Wszystkie całe są zielone
I zerkają w naszą stronę.

Pojazd każdy ma bajkowy
Prostokątny, kwadratowy
W kształcie koła i trójkąta
Pięknie każdy z nich wygląda

Raz, dwa, trzy teraz pojazd wybierz ty?