- Baśnie, bajki bajeczki.
- wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni
- wzbogacanie słownika dziecka
- recytowanie zespołowo, indywidualnie poznanych wierszy
- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni
- zabawy w teatr, swobodne improwizacje słowne znanych utworów i wymyślanych przez dzieci
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Muzyka wokół nas.
- dostrzeganie piękna muzyki
- słuchanie utworów instrumentalnych
- kształtowanie wrażliwości słuchowej, rozróżnianie instrumentów muzycznych oraz zabawy przy muzyce
- rozwijanie umiejętności liczenia
- utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych
- rozwijanie sprawności manualnych i grafomotoryki
- Nie jesteśmy sami w kosmosie.
- poznawanie wybranych planet układu słonecznego
- słuchanie ciekawostek na ich temat
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem: kosmonauta, astronom
- przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika , wielkiego astronoma
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- interaktywne zabawy
- Mój wymarzony zawód.
- poznanie różnego rodzaju zawodów
- wzbogacanie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami
- doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
- usprawnianie rąk , rysowanie wzorów literopodobnych po śladzie i samodzielnie
- zabawy interaktywne
„Bajkowe marzenia”
Są bajki i baśnie, cudowny świat
Gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat
To lubisz tak śnić do poduszki.
Ref. Tam możesz być kim tylko chcesz
I spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam , do bajkowych bram
Powiedzmy swoje marzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz
To w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet, gdy złego coś się dzieje
To zaraz ktoś uśmiech znów doda!.
Bajkowy świat inny niż nasz
Wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam , do bajkowych bram
Powiedzmy swoje marzenia.
„Skaczące nutki”
Do przedszkola wpadły nutki
Wszystkie miały czarne butki
Czarne szelki i czapeczki
I skakały jak piłeczki.
Poprosiły o mieszkanie
W dużym czarnym fortepianie
I biegały i skakały po klawiszach
Czarno białych.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko
Ta z plecakiem, ta z walizką
Roztańczone nutki trzy : do, re, mi, do, re, mi.
Nawet na leżakowaniu
Przeszkadzały dzieciom w spaniu
I skakały po kocykach
W czarnych szelkach i bucikach.
Ref. a wysoko, tamta nisko……
Rymowanki:
Ręka lewa, ręka prawa
Tutaj głowę mamy
Prawa noga, lewa noga
Kolan dotykamy.
Oko lewe, oko prawe, między nimi nosek
Lewe ucho, prawe ucho, a tu mamy włosy
Prawą, lewą rękę ci podaję
I do tańca proszę.
Żeby było sprawiedliwie
Teraz podaj swoje imię.
Żeby było całkiem blisko
Teraz podaj mi nazwisko.
Dziecko dobrze wychowane
Słowa zna zaczarowane
I na co dzień je stosuje:
Proszę, przepraszam, dziękuję.
Ufoludki przybywają
Do zabawy zapraszają
Wszystkie całe są zielone
I zerkają w naszą stronę.
Pojazd każdy ma bajkowy
Prostokątny, kwadratowy
W kształcie koła i trójkąta
Pięknie każdy z nich wygląda
Raz, dwa, trzy teraz pojazd wybierz ty?