Przebiśniegi

Zwierzęta z dżungli i sawanny

  • wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni
  • wzbogacanie słownictwa dziecka
  • recytowanie zespołowo, indywidualnie poznanych wierszy
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych
  • zabawy w teatr, swobodne improwizacje słowne znanych utworów i wymyślanych przez dzieci
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej 

Zwierzęta naszych pól i lasów

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • kształtowanie wrażliwości słuchowej, rozwijanie umiejętności liczenia
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie.
  • rozwijanie umiejętności muzycznych
  • rozwijanie sprawności manualnych i grafomotoryki

Marcowa pogoda

  • utrwalenie nazw dni tygodnia
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
  • wskazywanie różnic między kulą a kołem
  • poznawanie cech kuli
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • interaktywne zabawy
  • rozwijanie sprawności manualnej.

WiosnaWiosenne przebudzenia

  • poznanie oznak wiosny
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.
  • doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • przeliczanie w zakresie 10
  • usprawnianie sprawności manualnej.

Nadeszła wiosna

  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie mowy
  • słuchanie utworów literackich
  • zachęcanie do obserwowania przyrody
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Wiersz ,,Wiosna”

Przyszła do nas  wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa!


Wiersz „Marcowe słoneczko”

Jakie dziś jest niebo?
Błękitne, różowe...
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie z sopli woda i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi wiosenne porządki.


Piosenka „Dżungla, dżungla”

I. Dżungla, dżungla,
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.

II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńcow
w dłoni coś smacznego
zawsze ma.


BaziePiosenka „Wiosenne buziaki”

I. Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrowki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.