Zwierzęta z dżungli i sawanny
- wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni
- wzbogacanie słownictwa dziecka
- recytowanie zespołowo, indywidualnie poznanych wierszy
- utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych
- zabawy w teatr, swobodne improwizacje słowne znanych utworów i wymyślanych przez dzieci
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Zwierzęta naszych pól i lasów
- rozwijanie mowy
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- kształtowanie wrażliwości słuchowej, rozwijanie umiejętności liczenia
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie.
- rozwijanie umiejętności muzycznych
- rozwijanie sprawności manualnych i grafomotoryki
Marcowa pogoda
- utrwalenie nazw dni tygodnia
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
- wskazywanie różnic między kulą a kołem
- poznawanie cech kuli
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- interaktywne zabawy
- rozwijanie sprawności manualnej.
Wiosenne przebudzenia
- poznanie oznak wiosny
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.
- doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie poczucia rytmu
- przeliczanie w zakresie 10
- usprawnianie sprawności manualnej.
Nadeszła wiosna
- rozwijanie pamięci słuchowej
- rozwijanie mowy
- słuchanie utworów literackich
- zachęcanie do obserwowania przyrody
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- rozwijanie sprawności fizycznej
Wiersz ,,Wiosna”
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa!
Wiersz „Marcowe słoneczko”
Jakie dziś jest niebo?
Błękitne, różowe...
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie z sopli woda i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi wiosenne porządki.
Piosenka „Dżungla, dżungla”
I. Dżungla, dżungla,
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńcow
w dłoni coś smacznego
zawsze ma.
Piosenka „Wiosenne buziaki”
I. Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrowki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.