JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni przedszkolnej
- poznawanie pór dnia – rano, przed południem, w południe, popołudniu, wieczorem, w nocy,
- rozwijanie sprawności fizycznej – poprzez udział w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowych
- umuzykalnianie dzieci – śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie mowy rozwijanie,
- aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach podczas balu karnawałowego.
ZNAMY TE BAŚNIE
- zapoznanie z etapami powstawania książki,
- rozwijanie sprawności manualnej – ćwiczenia grafomotoryczne, wykonywanie prac plastycznych itp.,
- rozwijanie muzykalności i szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat baśni,
- rozwijanie słuchu fonematycznego – zabawy i ćwiczenia słuchowe.
CHCIAŁBYM BYĆ MATEMATYKIEM
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z nazwami miesięcy, zachęcanie do wspólnego działania,
- zapoznanie z wagą szalkową,
- rozwijanie umiejętności mierzenia długości krokami, stopa za stopą,
- rozwijanie umiejętności mierzenia objętości wody w butelkach tą samą miarą.
- poznawanie polskich tańców ludowych - zapoznanie z wybranymi figurami tanecznymi tańca śląskiego trojaka.
KIM BĘDĘ GDY DOROSNĘ
- zapoznanie z wybranymi zawodami, zwrócenie uwagi na istotę wykonywanego zawodu przez osoby dorosłe,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej, ekspresji ruchowej,
- rozwijanie mowy, zachęcanie do wypowiadania się na określony temat, budowanie dłuższych wypowiedzi,
- dostrzeganie zmian technologicznych, zapoznanie z historią wybranego wynalazku,
- rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych.
PIOSENKI
Pychotka-smakotka
Mam pomysł znakomity
na nasze apetyty,
zapraszam was do kuchni,
gdzie pachnie szarlotka.
Idź, mamo, na wagary,
zrobimy czary-mary,
a z czarów tych powstanie
pychotka-smakotka.
Ref.: Pychotka-smakotka,
smakotka-pychotka,
dla miśka, dla lalki i dla kotka.
A jak się troszeczkę lepiej postaramy,
to będzie pychotka i dla mamy
To mogą być ciasteczka,
kanapka jak łódeczka,
sałatka z niespodzianką
schowaną do środka.
Bo tak najbardziej w świecie
smakuje wszystkim dzieciom
zrobiona własnoręcznie
pychotka-smakotka
Ref.: Pychotka-smakotka...
"Lubimy bajki"
1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.
2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.
3. Abrakadabra, hokus-marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się. (×2)
Śpiewające Brzdące - Jeden, dwa i trzy
1,2 i 3,
Mama, tata śpi
4,5 i 6
Ja chciałbym coś zjeść
7,8 9,10
Kosz owoców dziadek niesie!
Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!
Ref. Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
Mogę zliczyć u biedronki,
Na skrzydełkach czarne kropki,
Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
1,2 i 3,
Mama, tata śpi
4,5 i 6
Chcę owoce jeść
7,8 9,10
Kosz owoców dziadek niesie!
Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!
Ref. Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
Mogę zliczyć u biedronki,
Na skrzydełkach czarne kropki,
Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
WIERSZ
„Podwieczorek w kolorowy wzorek” D. Gellner
Dzisiaj będzie podwieczorek w kolorowy piękny wzorek.
Chleb nam pokroiła mama, resztę już zrobimy sami.
Fiku-miku, fiku jest już obrus na stoliku!
Teraz szklanki i kubeczki, talerzyki i łyżeczki,
kilka małych filiżanek i złotego soku dzbanek.
Mam rzodkiewkę i szczypiorek…
Będzie pyszny podwieczorek!
Podwieczorek, podwieczorek w kolorowy, piękny wzorek.
Są kanapki w barwne łatki, na kubeczku kwitną kwiatki …
Z talerzyków zszedł baranek, zjada kwiatki malowane.
Teraz wszystkich zapraszamy: babcie, dziadków, ciocie, mamy,
koleżanki i kolegów – i życzymy im smacznego!
"Rachunki na wesoło" - Szayerowa Halina
1, 2,. .., 9, 10
wszystko można, co się zdarzy,
porachować, zmierzyć, zważyć.
Ile wody mieści morze?
Ile nasion w pomidorze?
Ile góra ma kamieni?
Ile drzwi jest w naszej sieni?
Ile kotów w kamienicy?
Ile latarń na ulicy?. ..
1, 2,. .., 9, 10
wszystko można, co się zdarzy,
porachować, zmierzyć, zważyć.
Ile łapek ma kurczatko?
Ile oczek ma myszątko?
Ile kątów w pokoiku?
Ile jabłek w tym koszyku?
Ile palców rączka ma?
Ile nóżka palców ma?
Ile w parku jest ławeczek?
Ile nóżek ma stołeczek?
Ile szklanek jest w tuzinie?
Ile nóg ma świerszcz w kominie?