Dzieci kucharzeJESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni przedszkolnej 
  • poznawanie pór dnia – rano, przed południem, w południe, popołudniu, wieczorem, w nocy, 
  • rozwijanie sprawności fizycznej – poprzez udział w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowych
  • umuzykalnianie dzieci – śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie mowy rozwijanie,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach podczas balu karnawałowego. 

ZNAMY TE BAŚNIE

  • zapoznanie z etapami powstawania książki,
  • rozwijanie sprawności manualnej – ćwiczenia grafomotoryczne, wykonywanie prac plastycznych itp.,
  • rozwijanie muzykalności i szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat baśni,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego – zabawy i ćwiczenia słuchowe.

KrasnaleCHCIAŁBYM BYĆ MATEMATYKIEM

  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z nazwami miesięcy, zachęcanie do wspólnego działania,
  • zapoznanie z wagą szalkową,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia długości krokami, stopa za stopą,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości wody w butelkach tą samą miarą.
  • poznawanie polskich tańców ludowych - zapoznanie z wybranymi figurami tanecznymi tańca śląskiego trojaka. 

KIM BĘDĘ GDY DOROSNĘ

  • zapoznanie z wybranymi zawodami, zwrócenie uwagi na istotę wykonywanego zawodu przez osoby dorosłe, 
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej, ekspresji ruchowej,
  • rozwijanie mowy, zachęcanie do wypowiadania się na określony temat, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  • dostrzeganie zmian technologicznych, zapoznanie z historią wybranego wynalazku,
  • rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych.

Dzieci pielęgniarka, strażak, murarz, kucharzPIOSENKI

Pychotka-smakotka

Mam pomysł znakomity 
na nasze apetyty, 
zapraszam was do kuchni,
gdzie pachnie szarlotka.

Idź, mamo, na wagary,
zrobimy czary-mary,
a z czarów tych powstanie
pychotka-smakotka. 

Ref.: Pychotka-smakotka, 
smakotka-pychotka, 
dla miśka, dla lalki i dla kotka. 
A jak się troszeczkę lepiej postaramy, 
to będzie pychotka i dla mamy

To mogą być ciasteczka,
kanapka jak łódeczka, 
sałatka z niespodzianką 
schowaną do środka. 

Bo tak najbardziej w świecie 
smakuje wszystkim dzieciom
zrobiona własnoręcznie 
pychotka-smakotka

Ref.: Pychotka-smakotka...


"Lubimy bajki"

1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!

Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.

Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

3. Abrakadabra, hokus-marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.

Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się. (×2)


Śpiewające Brzdące - Jeden, dwa i trzy

1,2 i 3,
Mama, tata śpi
4,5 i 6
Ja chciałbym coś zjeść
7,8 9,10
Kosz owoców dziadek niesie!
Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!

Ref. Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
Mogę zliczyć u biedronki,
Na skrzydełkach czarne kropki,
Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.

1,2 i 3,
Mama, tata śpi
4,5 i 6
Chcę owoce jeść
7,8 9,10
Kosz owoców dziadek niesie!
Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!

Ref. Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
Mogę zliczyć u biedronki,
Na skrzydełkach czarne kropki,
Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam. 


WIERSZ

„Podwieczorek w kolorowy wzorek” D. Gellner

Dzisiaj będzie podwieczorek w kolorowy piękny wzorek. 
Chleb nam pokroiła mama, resztę już zrobimy sami. 
Fiku-miku, fiku jest już obrus na stoliku! 
Teraz szklanki i kubeczki, talerzyki i łyżeczki,
kilka małych filiżanek i złotego soku dzbanek. 
Mam rzodkiewkę i szczypiorek… 
Będzie pyszny podwieczorek! 
Podwieczorek, podwieczorek w kolorowy, piękny wzorek.
Są kanapki w barwne łatki, na kubeczku kwitną kwiatki …
Z talerzyków zszedł baranek, zjada kwiatki malowane. 
Teraz wszystkich zapraszamy: babcie, dziadków, ciocie, mamy, 
koleżanki i kolegów – i życzymy im smacznego!

"Rachunki na wesoło" - Szayerowa Halina

1, 2,. .., 9, 10
wszystko można, co się zdarzy,
porachować, zmierzyć, zważyć.
Ile wody mieści morze?
Ile nasion w pomidorze?
Ile góra ma kamieni?
Ile drzwi jest w naszej sieni?
Ile kotów w kamienicy?
Ile latarń na ulicy?. ..

1, 2,. .., 9, 10
wszystko można, co się zdarzy,
porachować, zmierzyć, zważyć.
Ile łapek ma kurczatko?
Ile oczek ma myszątko?
Ile kątów w pokoiku?
Ile jabłek w tym koszyku?
Ile palców rączka ma?
Ile nóżka palców ma?
Ile w parku jest ławeczek?
Ile nóżek ma stołeczek?
Ile szklanek jest w tuzinie?
Ile nóg ma świerszcz w kominie? 

Cyfry z dziećmi