Dzieci, nutki na pięciolinii, śpiew, klawisze

MUZYKA JEST WSZĘDZIE

  • Rozwijanie mowy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych; rozumienie sensu dodawania.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9
  • Zapoznanie z gamą C-dur.
  • Wyrażanie nastroju muzyki Fryderyka Chopina w ekspresji plastycznej;
  • Tworzenie własnych kompozycji muzycznych (z użyciem słoików wypełnionych wodą).

W ŚWIECIE TEATRU

  • Zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury.
  • Rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej; wykonywanie wspólnej całości z elementów.
  • Inscenizowanie utworów wybranych autorów.

DLACZEGO W MARCU JAK W GARNCU

  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy
  • Zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi.
  • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych

WIOSNA, WIOSNA

  • Poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie poczucia rytmu;
  • Wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10;
  • Zapoznanie z rozwojem tulipana.
  • Poznawanie zwiastunów wiosny; rozwijanie sprawności fizycznej.

MALI STRAŻNICY PRZYRODY

  • Rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu
  • Rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
  • Uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania; rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne.

Przebiśniegi

WIERSZ
"GDZIE MIESZKA MUZYKA? Ewa Stadtmuller

Gdzie mieszka muzyka?
W wesołych strumykach,
w zielonych skrzydełkach
polnego konika.

Gdzie mieszka muzyka?
W piosence słowika,
na dachu, po którym
deszcz tańczy walczyka.

Gdzie mieszka muzyka?
W klawiszach i smykach,
i w strunach, i w dłoni,
co strun tych dotyka…

„TEATR” – B. Koronkiewicz.

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.
To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.
Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe.
Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.

Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały,
Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.
Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.
Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,
A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.
By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,
By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,
Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.
Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,
To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza.

WIOSNA

Zawitała do mnie Wiosna
Kolorowa i radosna
W pracach dzieci słonko świeci
I z daleka bociek leci
Miś zaprasza na wycieczkę
By poruszać się troszeczkę

Pisklak mały, żółty cały
Na świat patrzy oniemiały
W wodzie rybki już pływają
Też o Wiośnie rozprawiają
I wiosenna nowa moda
W swej odsłonie jest gotowa

Co tej wiosny ubrać mamy?
Patrzcie proszę, przedstawiamy!
Te bluzeczki kolorowe
Odblaskowe i tęczowe
Są na pewno hitem Wiosny
Ja już nastrój mam radosny!


PIOSENKI

„LEŚNE PORZADKI”

W lesie na polanie dziś ważne zebranie,
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Zbierają sikorki papierki i worki,
a maleńkie muszki, butelki i puszki

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

Kosy pogwizdują i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie

szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu

A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!

ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - MY JESTEŚMY ŻABKI

1. My jesteśmy żabki,
    Mamy cztery łapki,
    Skaczemy po trawie,
    Bocian nas nie złapie.

Ref. Hop, hop, hop,
       Skaczą żabki w bok,
       Hop, hop, hop,
       Skaczą żabki w przód,
       Hop, hop, hop,
       Skaczą żabki w tył,
       Hop, hop, hop,
       Skaczą ile sił.

2. My jesteśmy żabki,
    Po to mamy łapki,
    By popływać w stawie
    I skakać po trawie.

Ref. Hop, hop, hop…

ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - TRZECH MUZYKÓW Z KONTRABASEM

1. Trzech muzyków z kontrabasem
    Daje koncert dziś pod lasem.
    Wszystkie ptaszki się zleciały
    I w kółeczku wirowały.

2. Coraz szybciej pędzi koło
    Już pod lasem jest wesoło,
    Lecz muzycy się zmęczyli,
    Krótką przerwę ogłosili. Stop!

3. Trzech muzyków z kontrabasem
    Daje koncert dziś pod lasem.
    Wszystkie ptaszki się zleciały
    I w kółeczku wirowały.

4. Coraz szybciej pędzi koło
    Już pod lasem jest wesoło,
    Lecz muzycy się zmęczyli,
    Krótką przerwę ogłosili. Stop!

Łąka pełna kwiatów