MUZYKA JEST WSZĘDZIE
- Rozwijanie mowy; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych; rozumienie sensu dodawania.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9
- Zapoznanie z gamą C-dur.
- Wyrażanie nastroju muzyki Fryderyka Chopina w ekspresji plastycznej;
- Tworzenie własnych kompozycji muzycznych (z użyciem słoików wypełnionych wodą).
W ŚWIECIE TEATRU
- Zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury.
- Rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej;
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej; wykonywanie wspólnej całości z elementów.
- Inscenizowanie utworów wybranych autorów.
DLACZEGO W MARCU JAK W GARNCU
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy
- Zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi.
- Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych
WIOSNA, WIOSNA
- Poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie poczucia rytmu;
- Wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10;
- Zapoznanie z rozwojem tulipana.
- Poznawanie zwiastunów wiosny; rozwijanie sprawności fizycznej.
MALI STRAŻNICY PRZYRODY
- Rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie;
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu
- Rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
- Uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne.
WIERSZ
"GDZIE MIESZKA MUZYKA? Ewa Stadtmuller
Gdzie mieszka muzyka?
W wesołych strumykach,
w zielonych skrzydełkach
polnego konika.
Gdzie mieszka muzyka?
W piosence słowika,
na dachu, po którym
deszcz tańczy walczyka.
Gdzie mieszka muzyka?
W klawiszach i smykach,
i w strunach, i w dłoni,
co strun tych dotyka…
„TEATR” – B. Koronkiewicz.
Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.
To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.
Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe.
Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.
Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały,
Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.
Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.
Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.
Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,
A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.
By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,
By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.
Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,
Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.
Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,
To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza.
WIOSNA
Zawitała do mnie Wiosna
Kolorowa i radosna
W pracach dzieci słonko świeci
I z daleka bociek leci
Miś zaprasza na wycieczkę
By poruszać się troszeczkę
Pisklak mały, żółty cały
Na świat patrzy oniemiały
W wodzie rybki już pływają
Też o Wiośnie rozprawiają
I wiosenna nowa moda
W swej odsłonie jest gotowa
Co tej wiosny ubrać mamy?
Patrzcie proszę, przedstawiamy!
Te bluzeczki kolorowe
Odblaskowe i tęczowe
Są na pewno hitem Wiosny
Ja już nastrój mam radosny!
PIOSENKI
„LEŚNE PORZADKI”
W lesie na polanie dziś ważne zebranie,
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Zbierają sikorki papierki i worki,
a maleńkie muszki, butelki i puszki
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
Kosy pogwizdują i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie
szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu
A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!
ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - MY JESTEŚMY ŻABKI
1. My jesteśmy żabki,
Mamy cztery łapki,
Skaczemy po trawie,
Bocian nas nie złapie.
Ref. Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w bok,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w przód,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w tył,
Hop, hop, hop,
Skaczą ile sił.
2. My jesteśmy żabki,
Po to mamy łapki,
By popływać w stawie
I skakać po trawie.
Ref. Hop, hop, hop…
ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - TRZECH MUZYKÓW Z KONTRABASEM
1. Trzech muzyków z kontrabasem
Daje koncert dziś pod lasem.
Wszystkie ptaszki się zleciały
I w kółeczku wirowały.
2. Coraz szybciej pędzi koło
Już pod lasem jest wesoło,
Lecz muzycy się zmęczyli,
Krótką przerwę ogłosili. Stop!
3. Trzech muzyków z kontrabasem
Daje koncert dziś pod lasem.
Wszystkie ptaszki się zleciały
I w kółeczku wirowały.
4. Coraz szybciej pędzi koło
Już pod lasem jest wesoło,
Lecz muzycy się zmęczyli,
Krótką przerwę ogłosili. Stop!