Dzieci z kolorowymi balonami

I. Dzieci z całego świata

  • Budzenie zainteresowania własnym świętem - rozwijanie mowy,
  • Wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci, porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,
  • Wprowadzanie dzieci w świat wartości,
  • Rozwijanie umiejętności: liczenia; wokalnych,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Umuzykalnianie dzieci.

II. Moje podwórko

  • Wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób,
  • Zapoznanie z etapami rozwojowymi wybranego owada - pszczoły,
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie sprawności manualnej; rozwijanie sprawności fizycznej,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia: dodawania i odejmowania,
  • Kształtowanie poczucia rytmu.

III. Jak żyrafa ma szyję

  • Poznawanie zwierząt egzotycznych - rozwijanie wiedzy na temat zwierząt,
  • Poznawanie roślin egzotycznych,
  • Rozwijanie postawy badawczej,
  • Utrwalanie poznanych liter,
  • Rozwijanie swobody ruchów podczas tańca i zabaw ruchowych; 
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych, oraz sprawności fizycznej.

IV. Wkrótce wakacje

  • Zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,
  • Uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,
  • Zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,
  • Rozwijanie mowy; rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie sprawności manualnych; kształtowanie poczucia rytmu,
  • Prezentowanie własnych umiejętności. 

Dzieci na zielonej łące, chmurki, słoneczko

PIOSENKI

„Poleczka na lato”

I.  Noga lewa, noga prawa i zaczyna się zabawa.
    Noga prawa, noga lewa, każdy tańczy, każdy śpiewa.

Ref: To jest poleczka, na lato, na lato
        pełna owoców i kwiatów pełna też!
        To jest poleczka, na lato, na lato,
        zatańcz ją z mamą i z tatą, jeśli chcesz!
        Radości w niej tyle, poziomki, motyle.
        Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
        To jest poleczka na lato, na lato!
        Zatańcz ja z mamą i tatą, jeśli chcesz.

II. Pięta, palce, palce, pięta, każda buzia uśmiechnięta
    Pięta, palce, palce, pięta i w kolanie noga zgięta!

Ref: To jest poleczka... 

III. Dzikie skoki i podskoki, i łapiemy się pod boki.
     Dzikie skoki i podskoki, tańczy niski i wysoki.

„Bursztynek” – Fasolki

I. Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć,
Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz, 
Co Ci dać przyjacielu mych słonecznych dni, 
Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil. 

Ref: Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,
        Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń, 
        Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni, 
        Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni... 

II. Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć, 
    Kiedy znów powiesz do mnie po prostu cześć. 
    Może nawet nie poznam przez chwilę Cię, 
    Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten.

Ref: Bursztynek, bursztynek...

„Złap lato za rękę”

I.  W górze bursztynowe słońce,
    W dolinie skrzy się chłodny cień
    Motyl spieszy by na łące
    Móc z latem spędzić dzień

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę,
        I słońca nie będzie nam brak
        Nie kryją słowiki, talentu przed nikim
        I tysiąc kolorów ma świat

II. Trzymać ciepły wiatr na dłoni,
    słuchać o czym szepce wiatr.
    Gra na skrzypcach polny konik,
    Znów lato woła nas.

Ref: Złap lato za rękę...

III. Płyńmy szlakiem niepoznanym
     na wyspę Malinowych Mórz.
     Razem z latem wyruszamy,
     walizki pełne już.

Ref: Złap lato za rękę...


Dzieci na łące, tęcza, karuzela

WIERSZYKI

„Na wakacje ruszać czas” 

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

„Wakacyjna wyliczanka”

Konduktorze, konduktorze, 
czy zabierzesz nas nad morze ?
Bardzo chętnie raz i dwa,
ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, 
każdy jechać z tobą może ?
Pokaż bilet raz, dwa, trzy 
na wakacje jedziesz ty...

Dzieci w kolorowej kolejce, maszynista w lokomotywie